11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


se.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Üretim Planlama etkinliklerinin kapsamını ve çerçevesini tanımlayabilecektir
  • Envanter sistemlerini yönetmek için gerekli temel yöntem ve teknikleri listeyebilecektir
  • Bu temel yöntem ve teknikleri uygulayabilecektir
  • Malzeme ihtiyaç planlamasını tanımlayabilecektir
  • Malzeme ihtiyaç planlamasını üretim sistemlerinin yönetiminde kullanabilecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Hizmet ve İmalat Sistemleri, Hizmet Kavramı Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 1 ve bölüm 2
2 Müşteri ve Tedarikçi İlişkileri Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 3
3 Müşteri beklentileri ve tatmini Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 4
4 Tedarikçi İlişkilerini Yönetmek Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 5
5 Hizmet Süreçleri Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 6
6 Hizmet Sektöründe Çalışanlar Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 7
7 Kaynak Kullanımı Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 8
8 Ağlar Teknoloji ve Bilgi Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 9
9 Ara Sınav
10 Performans Ölçümü ve Yönetimi Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 10
11 Operasyonel Kararlar Performans İlişkisi Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 11
12 Operasyonel İyilişmeyi Sürdürmek Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 12
13 Hizmet Stratejisi Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 13
14 Hizmet Kültürü Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 14
15 Operasyonel Karmaşıklık Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall bölüm 15
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Service Operations Management, Robert Johnston and Graham Clark, 2nd Ed, Prentice Hall
Önerilen Okumalar/Materyaller Ders Notları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
10
40
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
9
Final Sınavı
15
    Toplam
87

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Gerçek hayata ilişkin sorunları tanımlayarak, yazılım proje, süreç ve ürününe ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek X
2 Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilmek
3 Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (dubugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirebilmek
4 Programın davranışlarını, yürütüm koşullarını, ve beklenen sonuçlara göre yazılımı sınayarak doğrulayabilmek
5 Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek
6 Yazılımın yaşam sürecinde, yazılımın diğer yazılım sistemleri ile olan entegrasyonunu sağlamak, yazılımda yapılan değişiklikleri yönetmek, yazılımın piyasa sürümlerini ve ara sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek, izleyebilmek ve denetleyebilmek
7 Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, olurluluk çalışmalarına göre hedeflerin saptanması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, maliyetlerin saptanması, kaynakların tahsisi, risk yönetimi, kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak
8 Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak
9 Yazılım gereksinimi, tasarımı, geliştirmesi, sınaması, bakımı, yapılanışı, yönetimi ve kalitesi konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri bilmek, kullanabilme pratiğine sahip olmak
10 Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi, kalite modelleri ve karakteristikleri konularını bilmek, temel kalite ölçümlerini yapabilmek ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlayabilmek
11 Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, proje yönetimi, kalite yönetimi, yazılım ergonomisi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak X
12 Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek, uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak
13

Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010